Door je auto te verhuren aan andere particulieren, bespaar je kosten, spaar je het milieu en kom je leuke mensen tegen. Autodelen groeit als kool.
Door je auto te verhuren aan andere particulieren, bespaar je kosten, spaar je het milieu en kom je leuke mensen tegen. Autodelen groeit als kool.
Volgens Elon Musk, de oprichter van Tesla Motors, is over twintig jaar de helft van de nieuwe auto’s batterij-elektrisch. Zijn sedan Model S is inmiddels in productie. →
Niet alleen voor de leasebranche maar voor heel Nederland zijn de huidige economische en politieke ontwikkelingen van invloed op de bedrijfsvoering. Welke invloed de voorgenomen maatregelen in het Lenteakkoord hebben op de leasebranche is nog moeilijk te voorspellen. Maar de cijfers in dit rapport laten zien dat de leasemarkt zich ook in het afgelopen jaar crisisbestendig toont: het aantal geleasete personen- en bestelauto’s neemt met duizend toe, tot 683.400 voertuigen. Bijna 80 procent daarvan zijn personenauto’s, ruim 20 procent bestelauto’s. Lease-auto’s maken 7 procent uit van alle personen- en bestelauto’s in Nederland. →
In Nederland speelt HR een grote rol bij beslissingen over het wagenparkbeleid. Daarnaast wordt de auto van de zaak in Nederland relatief vaak gezien als onderdeel van de arbeidsvoorwaarden. Dit in tegenstelling tot andere Europese landen. Dit blijkt uit het Nederlandse rapport van de Europese ‘CVO barometer’ van Corporate Vehicle Observatory (CVO). →
e-Chauffeur is de naam van een nieuwe website waarmee transportbedrijven hun chauffeurs gratis kunnen (laten) trainen op onder meer brandstofbesparing en schadereductie. e-Chauffeur is opgezet door de Verkeersveiligheid Groep Nederland. →
Leaserijders die geen belasting willen betalen voor woon-werkverkeer moeten elektrisch gaan rijden. Op die manier voorkomen ze een aanslag van duizenden euro’s per jaar, zo stellen belastingdeskundigen en leasemaatschappijen tegenover RTL. →
Leasemaatschappij Athlon Car Lease slaat de handen ineen met autodeelbedrijf Snappcar. Dat bedrijf houdt zich bezig met autodelen op de particuliere markt en gaat dat concept nu voor Athlon doorontwikkelen voor de zakelijke markt. “Zowel voor de leaserijder als particulier als voor de zakelijke rijders binnen de bedrijven”, legt president Hans Blink van Athlon uit. →
Uit een landelijke online peiling van Athlon Car Lease onder zakelijke en particuliere automobilisten blijkt dat meer dan de helft (56%) van de respondenten aangeeft meer te willen weten over de ontwikkeling van mobiliteit in ons land. Maar liefst 25% denkt namelijk niet de juiste keuzes te hebben gemaakt voor zichzelf qua mobiliteitsmogelijkheden en weet ook niet wat hij of zij op jaarbasis kwijt is aan autokosten. De peiling is gehouden in samenwerking met de VNF (Verenigde Nederlandse Fleetowners), de NOVE (Nederlandse Organisatie voor de Energiebranche), Automotive Insiders, Autoleasewereld en Traffic Radio. →
Werkgevers kunnen voor hun personeel vanaf deze zomer een mobiliteitskaart aanschaffen die al het woon-werkverkeer regelt. Dat scheelt de baas kosten, want het tijdrovende declareren van losse bonnetjes behoort tot het verleden. →
In een eerder blog hebben we met u gekeken naar de keuze tussen intern wagenparkbeheer en leasen. Met leasen besteedt u de financiering, het beheer en de risico’s uit. Maar bovenal scheelt het u tijd en een hoop administratieve rompslomp. Ook zetten we voor u de belangrijkste criteria en argumenten bij de keuze van een leasemaatschappij op een rij. Nu wordt het tijd om eens verder in te gaan op het onderwerp leasen zelf. Wat is lease nu eigenlijk? Welke leasevormen zijn er? En wat betekenen de verschillende termen? Wij hadden een gesprek met Athlon Car Lease. →